Perrine Family and more » Robert Perrine (1814-1885)

Persoonlijke gegevens Robert Perrine 

Bronnen 1, 2Bronnen 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Gezin van Robert Perrine

Hij is getrouwd met Sarah Ann Garlick.

Zij zijn getrouwd op 16 mei 1839, hij was toen 25 jaar oud.Bron 2


Kind(eren):

  1. Mary Jane Perrine  1843-1924

Heeft u aanvullingen, correcties of vragen met betrekking tot Robert Perrine?
De auteur van deze publicatie hoort het graag van u!


Tijdbalk Robert Perrine

  Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor browsers met Javascript ondersteuning.
Klik op de namen voor meer informatie. Gebruikte symbolen: grootouders grootouders   ouders ouders   broers-zussen broers/zussen   kinderen kinderen

Voorouders (en nakomelingen) van Robert Perrine


    Toon totale kwartierstaat

    Via Snelzoeken kunt u zoeken op naam, voornaam gevolgd door een achternaam. U typt enkele letters in (minimaal 3) en direct verschijnt er een lijst met persoonsnamen binnen deze publicatie. Hoe meer letters u intypt hoe specifieker de resultaten. Klik op een persoonsnaam om naar de pagina van die persoon te gaan.

    • Of u kleine letters of hoofdletters intypt maak niet uit.
    • Wanneer u niet zeker bent over de voornaam of exacte schrijfwijze dan kunt u een sterretje (*) gebruiken. Voorbeeld: "*ornelis de b*r" vindt zowel "cornelis de boer" als "kornelis de buur".
    • Het is niet mogelijk om tekens anders dan het alfabet in te voeren (dus ook geen diacritische tekens als ö en é).



    Visualiseer een andere verwantschap

    Bronnen

    1. Ancestry Family Trees, Ancestry Family Tree
      http://trees.ancestry.com/pt/AMTCitationRedir.aspx?tid=26417119&pid=139
      / Ancestry.com
    2. Daniel Perrin, "The Huguenot," and his descendants in America, Howland Delano Perrine, Genealogy BMD from book, 1910 / Archive.org
    3. New York, State Census, 1875, Ancestry.com / Ancestry.com
    4. New York, Genealogical Records, 1675-1920, Ancestry.com, Longworth's American Almanac, New-York Register, and City Directory; Publication Place: New York; Publisher: Thomas Longworth; Publication Year: 1835; Page Number: 543 / Ancestry.com
    5. Gazetteer and business directory of Monroe County, N.Y. for 1869-70, Ancestry.com / Ancestry.com
    6. U.S. City Directories, 1821-1989, Ancestry.com, Occupation, Mar 28 1885 / Ancestry.com
    7. 1850 United States Federal Census, Ancestry.com, Year: 1850; Census Place: Rochester Ward 2, Monroe, New York; Roll: M432_530; Page: 74B; Image: 153 / Ancestry.com
    8. 1870 United States Federal Census, Ancestry.com, Year: 1870; Census Place: East Brunswick, Middlesex, New Jersey; Roll: M593_873; Page: 21B; Image: 47; Family History Library Film: 552372 / Ancestry.com
    9. New York, State Census, 1865, Ancestry.com / Ancestry.com
    10. U.S., Find A Grave Index, 1600s-Current, Ancestry.com / Ancestry.com
    11. New York, Wills and Probate Records, 1659-1999, Ancestry.com, Probate Records, 1826-1912; Index, 1821-1970 (Monroe County, New York); Author: New York. Surrogate's Court (Monroe County); Probate Place: Monroe, New York / Ancestry.com
    12. 1860 United States Federal Census, Ancestry.com, Year: 1860; Census Place: Rochester Ward 2, Monroe, New York; Roll: M653_782; Page: 74; Image: 74; Family History Library Film: 803782 / Ancestry.com
    13. U.S. IRS Tax Assessment Lists, 1862-1918, Ancestry.com, tax documents from 1864, 1864 / Ancestry.com
    14. Semi-centennial History of the City of Rochester, William Farley Peck, How Robert learned his trade, 1836 / Google Books
    15. 1869 Gazetteer and business directory Monroe County Libraryweb.org, City directory
    16. U.S. City Directories, 1821-1989, Ancestry.com, Occupation in city directory, 1884 / Ancestry.com
    17. U.S. City Directories, 1821-1989, Ancestry.com, City directory, 1882 / Ancestry.com
    18. Mount Hope Cemetary Interment Records - Robert Perrine, page 6, interment record / Monroe county library system
    19. US Patent & Trademark Office, US Patent & Trademark Office, Patent provide for Improvement in hose-carriages for steam carriages, Apr 18, 1865
      PERRINE & STEWART. Hose-Carriage. No 47,330 Patented Apr. as, 1365, . UNITED STATES PATENT OFFICE. Q IMPROVEMENT IN HOSE-CARRIAGES. Specification forming part of Letters Patent No. 4 7,330, dated April 18, 1865. To all whom it may concern: Be it known that we, ROBERT PERRINE and SAMUEL M. STEWART, of ,Rochester, in the county of Monroe and State of New York, have invented a new and useful Improvement in Steam Fire-Engine Tenders or Hose-Oarriages; and we do hereby declare that the following is a full and exact description thereof, reference being had to the accompanying drawings, making a part of this specification. Figure 1 is a plan of our improved carriage; Fig. 2, a side elevation of the same; Fig. 3, a diagram showing an elevation of the rear portion of the carriage, and exhibiting particularly the manner of connecting the parts with the springs; Fig. 4, a view of the joint connecting the parts with the springs. Like letters of reference indicate corresponding parts in all the figures. Our invention consists in the employment of a peculiarlyformed crane or frame, on each side of the carriage, for supporting the hose-reel, so arranged as to furnish the greatest amount of strength, and to allow the front wheels to run under the same to turn short, and in the peculiar connection of the same and the box that contains the fuel, with a single spring on each side, which thus answers to give the desired elasticity to both cranes and fuel-box. As represented in the drawings, A A are the supporting-wheels, and B B the cranes, one on each side, thus forming the frame of the carriage. These cranes are of peculiar formation. They are made of metal and the front portion is of such shape as to receive the foot-board a and seat b of the driver. In the rear of this, concentric with the king-bolt or axis on which the axle of the front wheels turns, the cranes are formed into arches c c, of sufficient height to allow the front wheels to run under in turning around. From thence they extend downward and backward a suitable distance, when they separate into two branches, d and f, with an open space, g, forming an enlargement between the branches d, uniting with the front end of springs h, resting on top the rear axle i, and the branches f, connecting in like manner with the rear end of said springs. We prefer half-elliptical springs, as shown, but, if desired, entire elliptical springs may the desired result. The hose-reel D rests in the cranes B, above the enlargement g. The fuel-box O, for containing the reserve for the engine, is also suspended, beneath the axle i, to the springs h h, by means of suspendingrods 10 k. In connecting the branches (1 of the cranes B and the suspension rods 70 of the fuel-box (l with the springs h, in front, we prefer the joint G. (Indicated most clearly in Fig. 4.) The end of each spring is formed into an eye or socket, l, and the end of each branch d into a similar eye or socket, m. Through these eyes pass bearings n n of a yoke or clevis, 10, substantially of the form indicated. On the inner end of the bearing 'n the suspensionrod k attaches. By the peculiar formation of the cranes,as before described, they may be made of non and very light. The front is so formed that i the seat is readily attached, while the arches c c, in the rear, not only give greater strength than would be attained if they were merely horizontal, but they enable the front wheels to run under, as indicated by red lines, Fig. 1, so that the carriage maybe turned short around, as is frequently necessary, and by this means the horse may be hitched securely to the hind wheels in standing. The enlargement 9, however, is of the greatest importance in giving the requisitestrength to the cranes, for it is over this enlargement that the hose-reel rests, and it is also on the center of the cranes that the greatest strain comes, under all circumstances. It will be seen that by this arrangement there can be no sagging or bending of the cranes, and the same can be made of exceeding lightness. By the particular arrangement before described, it will also be perceived that both the cranes and the fuel-box G are connected with the springs h h, so as to give the necessary elasticity to each, and that without any intermediate parts or other connection with the rear axle. 1 I We are aware of no other device in which this effect is accomplished. We have never seen any arrangement in which the fuel-box could be connected with a hose carriage, much less one in which both cranes and box were connected with the same springs. Or- be employed, or other form that will produce dinary construction would require separate springs for the fuel-box. The fuel-box when filled weighs several hundred pounds, and adding to this the Weight of an attendant, some elasticity is required in driving rapidly over the roughly-paved streets of a city to prevent breakage or disarrangeincnt. This eii'ect is accomplished perfectly in our device. The arrangement of the joints G is also of importance, for it allows the necessary play a id adaptation of the cranes and thefuel-boxihat is, as the spring lengthens by compression the joint correspondingly shortens in the same degree, and Vice versa. It furnishes also the most convenient means of attachment and connection of the parts. with the same springs h, by means of the' joints Gr, or equivalent, substantially as and for the purposes herein set forth. Inwitness whereot'we have hereunto signed our names in the presence of two subscribing witnesses; ROBERT PERRINE. SAMUEL. M. STEWART. WVitnesses: 1%. 'F. Oseoon, J. A,DAVIS. CLASSIFICATIONS
      / Google Patent search
    20. U.S. Patent and Trademark Office Patents, 1790-1909, Ancestry.com, patent / Ancestry.com
    21. Rochester Newspaper Index, Newspaper references / Monroe county library system
    22. U.S. City Directories, 1821-1989, Ancestry.com, City directory references death, Mar 28 1885 / Ancestry.com

    Historische gebeurtenissen

    • De temperatuur op 20 april 1814 lag rond de 10,0 °C. Er was 88 mm neerslagDe wind kwam overheersend uit het noord-oosten. Typering van het weer: betrokken regen. Bron: KNMI
    • De Republiek der Verenigde Nederlanden werd in 1794-1795 door de Fransen veroverd onder leiding van bevelhebber Charles Pichegru (geholpen door de Nederlander Herman Willem Daendels); de verovering werd vergemakkelijkt door het dichtvriezen van de Waterlinie; Willem V moest op 18 januari 1795 uitwijken naar Engeland (en van daaruit in 1801 naar Duitsland); de patriotten namen de macht over van de aristocratische regenten en proclameerden de Bataafsche Republiek; op 16 mei 1795 werd het Haags Verdrag gesloten, waarmee ons land een vazalstaat werd van Frankrijk; in 3.1796 kwam er een Nationale Vergadering; in 1798 pleegde Daendels een staatsgreep, die de unitarissen aan de macht bracht; er kwam een nieuwe grondwet, die een Vertegenwoordigend Lichaam (met een Eerste en Tweede Kamer) instelde en als regering een Directoire; in 1799 sloeg Daendels bij Castricum een Brits-Russische invasie af; in 1801 kwam er een nieuwe grondwet; bij de Vrede van Amiens (1802) kreeg ons land van Engeland zijn koloniën terug (behalve Ceylon); na de grondwetswijziging van 1805 kwam er een raadpensionaris als eenhoofdig gezag, namelijk Rutger Jan Schimmelpenninck (van 31 oktober 1761 tot 25 maart 1825).
    • In het jaar 1814: Bron: Wikipedia
      • 14 januari » Vrede van Kiel ondertekend.
      • 25 maart » Koning Willem I richt De Nederlandsche Bank op.
      • 11 april » Napoleon treedt af en wordt verbannen naar Elba.
      • 23 mei » Het Beleg van Delfzijl eindigt na zes maanden; de laatste Franse troepen in Nederland vertrekken.
      • 21 juni » Ondertekening van de Acht Artikelen van Londen.
      • 24 december » Vrede van Gent.
    • De temperatuur op 16 mei 1839 lag rond de 6,0 °C. De wind kwam overheersend uit het zuid-westen. Typering van het weer: half bewolkt regen. Bron: KNMI
    • De Republiek der Verenigde Nederlanden werd in 1794-1795 door de Fransen veroverd onder leiding van bevelhebber Charles Pichegru (geholpen door de Nederlander Herman Willem Daendels); de verovering werd vergemakkelijkt door het dichtvriezen van de Waterlinie; Willem V moest op 18 januari 1795 uitwijken naar Engeland (en van daaruit in 1801 naar Duitsland); de patriotten namen de macht over van de aristocratische regenten en proclameerden de Bataafsche Republiek; op 16 mei 1795 werd het Haags Verdrag gesloten, waarmee ons land een vazalstaat werd van Frankrijk; in 3.1796 kwam er een Nationale Vergadering; in 1798 pleegde Daendels een staatsgreep, die de unitarissen aan de macht bracht; er kwam een nieuwe grondwet, die een Vertegenwoordigend Lichaam (met een Eerste en Tweede Kamer) instelde en als regering een Directoire; in 1799 sloeg Daendels bij Castricum een Brits-Russische invasie af; in 1801 kwam er een nieuwe grondwet; bij de Vrede van Amiens (1802) kreeg ons land van Engeland zijn koloniën terug (behalve Ceylon); na de grondwetswijziging van 1805 kwam er een raadpensionaris als eenhoofdig gezag, namelijk Rutger Jan Schimmelpenninck (van 31 oktober 1761 tot 25 maart 1825).
    • In het jaar 1839: Bron: Wikipedia
      • Nederland had zo'n 2,9 miljoen inwoners.
      • 2 januari » Louis Daguerre neemt de eerste foto van de maan.
      • 25 januari » Michael Faraday suggereert als eerste de mogelijkheid van fotografie
      • 18 mei » Oprichting van het rooms-katholieke Apostolisch Vicariaat Egypte.
      • 17 juni » Koning Kamehameha III van Hawaï verleent de Rooms-katholieken onder Franse druk godsdienstvrijheid.
      • 2 juli » Opstand op het slavenschip La Amistad.
      • 20 september » De eerste Nederlandse spoorweg, tussen Haarlem en Amsterdam, wordt in gebruik genomen.
    • De temperatuur op 28 maart 1885 lag rond de 5,0 °C. Er was 0.2 mm neerslag. De winddruk was 4 kgf/m2 en kwam overheersend uit het noord-noord-westen. De luchtdruk bedroeg 77 cm kwik. De relatieve luchtvochtigheid was 89%. Bron: KNMI
    • Koning Willem III (Huis van Oranje-Nassau) was van 1849 tot 1890 vorst van Nederland (ook wel Koninkrijk der Nederlanden genoemd)
    • Van 23 april 1884 tot 21 april 1888 was er in Nederland het kabinet Heemskerk met als eerste minister Mr. J. Heemskerk Azn. (conservatief).
    • In het jaar 1885: Bron: Wikipedia
      • Nederland had zo'n 4,5 miljoen inwoners.
      • 4 maart » Grover Cleveland wordt beëdigd als 22e president van de Verenigde Staten
      • 1 april » Het rooms-katholieke blad De Maasbode verschijnt voor het eerst als dagblad.
      • 13 mei » Oprichting van de Nederlandsche Kolfbond in de sociëteit De Vereniging te Haarlem. Honderd jaar later, op maandag 13 mei 1985, krijgt de bond het predicaat Koninklijk.
      • 6 juli » Eerste tests van het vaccin tegen hondsdolheid door Louis Pasteur.
      • 10 november » Demonstratie van de eerste motorfiets door bouwer Gottlieb Daimler.
      • 10 december » ASR Nereus wordt opgericht te Amsterdam.
    • De temperatuur op 7 april 1885 lag rond de 11,4 °C. De winddruk was 8 kgf/m2 en kwam overheersend uit het noord-noord-oosten. De luchtdruk bedroeg 75 cm kwik. De relatieve luchtvochtigheid was 60%. Bron: KNMI
    • Koning Willem III (Huis van Oranje-Nassau) was van 1849 tot 1890 vorst van Nederland (ook wel Koninkrijk der Nederlanden genoemd)
    • Van 23 april 1884 tot 21 april 1888 was er in Nederland het kabinet Heemskerk met als eerste minister Mr. J. Heemskerk Azn. (conservatief).
    • In het jaar 1885: Bron: Wikipedia
      • Nederland had zo'n 4,5 miljoen inwoners.
      • 4 maart » Grover Cleveland wordt beëdigd als 22e president van de Verenigde Staten
      • 3 april » De motor van Gottlieb Daimler wordt gepatenteerd in Duitsland.
      • 17 juni » Het Vrijheidsbeeld komt aan in de haven van New York.
      • 6 juli » Eerste tests van het vaccin tegen hondsdolheid door Louis Pasteur.
      • 1 oktober » Het eerste nummer van De Nieuwe Gids verschijnt.
      • 10 november » Demonstratie van de eerste motorfiets door bouwer Gottlieb Daimler.
    

    Dezelfde geboorte/sterftedag

    Bron: Wikipedia

    Bron: Wikipedia


    Over de familienaam Perrine

    • Bekijk de informatie die Genealogie Online heeft over de familienaam Perrine.
    • Bekijk de informatie die Open Archieven heeft over Perrine.
    • Bekijk in het Wie (onder)zoekt wie? register wie de familienaam Perrine (onder)zoekt.

    Wilt u bij het overnemen van gegevens uit deze stamboom alstublieft een verwijzing naar de herkomst opnemen:
    James Perrine, "Perrine Family and more", database, Genealogie Online (https://www.genealogieonline.nl/perrine-family-and-more/P139.php : benaderd 11 juni 2024), "Robert Perrine (1814-1885)".