(1) Il est marié avec Dilliana.
Ils se sont mariés
Enfant(s):
(2) Il est marié avec Pierke Hintinga.
Ils se sont mariés
Sytze van Hettinga, gedoopt Teroele 9 mei 1658, overleden Teroele 1 feb 1694, begraven aldaar, zoon van Tiete van Hettinga en Tjets Jellesdr.
Sytze was bijzitter van Doniawerstal.
Hij wordt belijdend lidmaat te Teroele op 24-8-1684.
Met zijn vrouw Pierke Hintinga op de ledenlijst te Teroele 4-9-1692 (zij van Goengarijp).
Authorisatie DON d.d.17-12-1696: zijn vrouw Piercke is hertrouwd en zijn broer Jelle van Hettinga wordt curator over de kinderen, gesterkt met hun grootmoeder Tjets Jelles, weduwe van Tiete van Hettinga.
In 1698 zijn de kinderen (hun oom Jelle is voogd) eigenaars van Broek stem 2 en mede-eigenaars van Broek stem 4 en 22 en verder van Teroele stem 1.
Authorisatie DON d.d.4-2-1703: zijn kinderen Tiete (15),Romcke (13) en Epe (11) krijgen nu als curator Joannes Rincket,die hertrouwd was met hun stiefmoeder Piercke.
Sytze was gehuwd (1) met Dilliana N., overleden v 1692.
Uit dit huwelijk:
1 Tiete van Hettinga, geboren 12 jul 1686, gedoopt Teroele 25 jul 1686,
2 Romcke van Hettinga, geboren 16 mei 1688,
3 Epe van Hettinga, geboren 15 mei 1691, overleden Bolsward n 1754.
Bij trouwen in 1734 als burgervaandrig uit Bolsward.
Bekend als kunstschilder te Bolsward (1754) en speelgoedwinkelier (GJB 1976-17 en Enc.van Friesland).
Epe is getrouwd Bolsward 22 aug 1734 met Anna Margrieta Havercamp, afkomstig uit Bolsward in 1734.
4Johannes van Hettinga, overleden 21 dec 1691.
5 Lyckeltje van Hettinga, overleden 16 nov 1682.
6 Tryntje van Hettinga, overleden 26 jan 1693.
Sytze was gehuwd (2) met Pierke Hintinga, overleden n 1698.
Zij was in 1698 met haar stiefkinderen mede-eigenaar van Broek stem 22.
Pierke hertrouwdeLangweer 23 jun 1696 met Johannes Rinket.
Sytze van Hettinga | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dilliana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pierke Hintinga |
Les données affichées n'ont aucune source.