Statewide registration of deaths in Arizona officially began in 1909, although some registration existed prior to this date. Only records dating 50 years or older are available to the public. Death certificates can be an excellent source of genealogical information, although it is important to remember that the information reported on a death certificate is only as good as the knowledge of the person reporting it (the informant). In addition to the information listed above, death certificates may also list marital status, name of spouse, age at time of death, occupation, residence, birthplaces of parents, cause of death, and burial information.
Genealogische publicaties zijn auteursrechtelijk beschermd. Alhoewel gegevens veelal uit openbare archieven afkomstig zijn, levert het opzoeken, interpreteren, verzamelen, selecteren en ordenen van die gegevens een uniek werk op. Auteursrechtelijk beschermd werk mag niet zondermeer gekopieerd of herpubliceerd worden.
Houdt u aan de volgende regels
Vraag toestemming voor het overnemen van gegevens of licht de auteur op z'n minst in, de kans is groot dat de auteur toestemming geeft, vaak leidt het contact ook weer tot meer uitwisseling van gegevens.
Gebruik de gegevens pas nadat u deze heeft gecontroleerd, het liefst bij de bron (het archief).
Vermeld van wie u de gegevens heeft overgenomen, idealiter ook zijn/haar originele bron.