Stamboom Hobers » Derk Slomp (1920-1940)

Persoonlijke gegevens Derk Slomp 

De auteur van deze publicatie heeft toestemming van de persoon in kwestie (voor zover het een levende persoon betreft) voor het vermelden van de gegevens.


Gezin van Derk Slomp


Notities over Derk Slomp

Relatie met de familie Hobers
Derks zuster Grietje Slomp trouwt met Marinus Hobers.

Neef Jan de Klark schrijft:
Derk Slomp is in Oegstgeest gesneuveld op de allereerste dag van de oorlog. Hij is daar eerst met anderen in een bomtrechter begraven. Oom Derk en de anderen waren met een bus onderweg toen deze vol getroffen werd door een vliegtuigbom. Vandaar dat ze niet meer geïdentificeerd konden worden en in een massagraf gekomen zijn. Op eigen kosten en in overleg met de nabestaanden vervaardigde eigenaar en veehouder J. Bouwmeester op de plek waar eerst de gesneuvelden begraven lagen, een bomtrechter, een passend gedenkteken voor de gesneuvelden. In maart 1973 werd het graf met het gedenkteken overgeplaatst naar een massagraf op De Grebbeberg. Dit graf het enige massagraf is op de Grebbeberg. Hier het verhaal:

De slag om Valkenburg
10 mei 1940

Het 1e Legerkorps (19 bataljons) was in de Vesting Holland, ongeveer tussen Hoek van Holland en Velsen gestationeerd als strategische reserve en stond op 10 mei om 00.00 uur onder rechtstreeks bevel van de commandant van de Vesting Holland. Het bestond uit twee infanterie divisies (ca 10.000 man elk) en legerkorps troepen.
De 1e Divisie lag tussen Hoek van Holland en Sassenheim. De 3e Divisie , waartoe het 9e Regiment Infanterie behoorde, lag tussen Velsen en Sassenheim.
De langgerekte opstelling van het 1e legerkorps hield verband met een eventuele verplaatsing per spoor in de eerste oorlogsnacht naar het oosten.

De gevechtsgroep 9e Regiment Infanterie waar Derk Slomp deel van uitmaakte

In de avond van 9 op 10 mei vertrok het eerste bataljon van het 9e Regiment Infanterie uit Haarlem voor een nachtelijke oefening in de duinen tussen Bloemendaal en Zandvoort, nabij de uitspanning Kraantjelek. Tijdens deze oefening, omstreeks 04.00 uur namen zij vele vliegtuigen waar en hoorden het blaffen van het luchtafweergeschut van de 22e Batterij Luchtdoel Artillerie nabij Ruigenhoek en zagen de zoeklichten de hemel aftasten.

Dienstplichtig Sergeant J.W. Nijholt, 2e sectie Mitrailleur Compagnie Ie bataljon 9R.I.:

"Het schijnt een oefening op grote schaal te zijn, want er daveren plotseling vliegtuigen over ons heen. In de verte blaffen luchtafweer kanonnen. Lieve hemel, zou onze oefening een onderdeeltje zijn van een grootscheeps georganiseerde manoeuvre? Ook vanuit zee klinkt geknal! Dus ook de marine doet mee!
Dat het zo'n grote oefening was vannacht, dat wisten we niet. Hoe langer hoe meer vliegtuigen vertonen zich. De optrekkende duisternis veroorlooft ons nu ze door het luchtruim te zien jagen. Intensiever wordt het geknal en gedaver rondom.
Vooral in het Noord-Oosten wordt druk geschoten. Daar ligt Schiphol! Van de andere kant jaagt een G1 -deze snelle acrobaten kennen we - een zwerm andere machines tegemoet, er onderdoor, met een looping er overheen, maar geschoten wordt er niet. Dat er vijandelijke vliegtuigen over ons heen razen, dat beseffen we niet Een enkeling gaat twijfelen. Is dit wel een oefening? Hoe zien vreemde vliegtuigen er uit... Engelse.. Duitse.. Franse, welk herkenningsteken hebben ze?
We weten het niet! Ach.. de G1 schoot immers niet, het is een oefening!"


Vaandrig C. Desplanque, (Sectie Commandant van de 4e sectie van de 3e compagnie III-9 R.I.), te Haarlem):

"De nacht van 9 op 10 Mei zat ik alleen op het regimentsbureau als Officier van Piket. Ik was de eerste van het regiment die te weten kwam dat er oorlog was. Ik moest de commandant waarschuwen en ben verder bezig geweest om het hele regiment in actie te krijgen "
De vaandrig stuurde ordonnansen uit om het regiment te alarmeren.

De commandant, majoor van der Schee (Commandant van het 1e bataljon van 9R.I.), werd omstreeks 05.00 uur door een ordonnans geïnformeerd over de ontstane situatie. Alarm! Onmiddellijk werd de terugtocht naar Haarlem aanvaard waar omstreeks 06.00 uur een vermoeid en bezweet bataljon aankwam. Orders werden uitgevaardigd voor de afmars. Naar Utrecht dachten velen.

Omstreeks 09.00 uur stond het 1e bataljon gereed voor de afmars. Bevelen van de Commandant van de 3e Divisie lieten op zich wachten. Even voor 11.00 uur werd bekend dat het marsdoel Valkenburg was. Valkenburg? Dat is een eind weg naar Limburg.
De colonne zette zich in beweging, aanvankelijk snel, later langzamer. Overal stonden wuivende en huilende mensen langs de weg.

De commandant van het negende Regiment Infanterie (C.-9 R.I.), Kolonel Evenwel, gaf omstreeks 12.00 de volgende bevelen.
Het 2e bataljon van 9 R.I., versterkt met een sectie van 9e Compagnie Pantserafweergeschut, marcheert onmiddellijk af langs de kunstweg Heemstede-west langs Bennebroek-Hillegom-Sassenheim Kerkbuurt. Houdt halt bij Kerkbuurt ten N. van Oegstgeesterkanaal. Stelt zich aldaar gedekt op tegen luchtaanvallen en wacht nadere bevelen af. Zodra het bataljon afgemarcheerd is, verwacht ik daarvan bericht.

1e bataljon 9 R.I., Verbindingsafdeling 9 R.I., Mitrailleur Compagnie 1e bataljon 9R.I., 9e Compagnie Pantserafweergeschut (min twee Secties), 9e Compagnie Mitrailleurs (min een Sectie) en 9e Batterij van het 6e regiment veldartillerie onmiddellijk marsvaardig maken, zodat op mijn bevel afgemarcheerd kan worden. Marsweg als voor het 2e bataljon 9 R.I. Volgorde: 9 C.Pag , I-9 R.I., 9 C.Mr., Vbd.A., 9 Bt.6 veld. C.-I-9 R.I. zorgt voor achterhoede, sterkte; een sectie.

De 2e batterij van het 6e Regiment Artillerie marcheert op mijn bevel af naar Kerkbuurt. Marsweg als boven.
Op last van kol. Kraak (Commandant van de 3e Divisie); marcheerde het 3e bataljon van 9R.I. met 2 secties van de 9e Compagnie Pantserafweergeschut omstreeks 10.30 uur naar Voorburg.
marcheerde het 2e bataljon van 12 R.I., versterkt met een sectie van de 12e Compagnie Mitrailleurs., een sectie van de 12e Compagnie Pantserafweergeschut en de 12e Batterij van het 6e regiment veldartillerie (min een Sectie) eveneens omstreeks 13.00 uur af naar Voorburg.
werd het 1e bataljon van 12 R.I., versterkt met een sectie van de 12e Batterij 6 veld en een sectie van de 12e Compagnie Mitrailleurs, om 12.00 uur ter beschikking gesteld aan de kantonnementscommandant te Haarlem.

Om 12.30 uur ontving kol. Evenwel bericht van majoor Elshof (Commandant van het 2e bataljon 9 R.I.), dat zijn bataljon afgemarcheerd was.
Evenwel meldde om 12.35 uur aan de Commandant van III Div., dat hij zijn commandopost verliet en zich verplaatste langs de bekende marsweg.

Om 12.45 uur bezocht kol. Evenwel de alarmplaats van de 2e batterij van 6 R.A., waar hij tot zijn verbazing inzage kreeg van een bevel van de Commandant van III Div., waaruit bleek dat aan de 2e batterij van 6 R.A. een andere opdracht was verstrekt en dat de 3e batterij van 6 R.A. ingedeeld was bij het 9e Regiment infanterie.

Om 13.08 uur zond kol. Evenwel per motorordonnans bericht aan de Commandant van de 3e Divisie dat 9 R.l. (min het 3e bataljon) afmarcheerde.

Om 14.10 uur ontving kol. Evenwel een om 13.30 uur verzonden schriftelijk bevel van kol. Kraak luidende ;
"De 3e Mitrailleur Compagnie, de 15e Mitrailleur Compagnie en de 1e sectie van de 3e Batterij Pantserafweergeschut komen te Uwer beschikking bij Huis te Warmond. De 3e batterij van 6 R.A. wordt verplaatst van Santpoort naar Sassenheim en treedt aldaar onder Uw bevel".

Omstreeks 15.00 werd de colonne van I-9R.I. nabij de Postbrug aangevallen door een Duits vliegtuig, dat een drietal bommen afwierp en met een mitrailleur vuurde met het noodlottige gevolg dat van 1-I-9 R.I. achttien man werden gedood en dertig gewond, terwijl vier vrachtauto's en vijf lichte mitrailleurs vernield werden.

Dpl. sgt J.W. Nijholt 2e sectie Mitrailleur Compagnie van het 1e bataljon van 9R.I.:

"We rijden... door Heemstede.... door Bennebroek..... Hillegom.... overal drommen mensen langs de weg,... door Lisse, we passeren een afdeling bereden artillerie, door Sassenheim.... vliegtuigen in zicht! Twee laagvliegende machines komen ons tegemoet. Zo laag vliegt geen vijand, dat zijn vast eigen vliegtuigen! Natuurlijk, de vijand zal zich wel wachten om zo dicht de grond te naderen. Daar hebben ze de kop van de colonne bereikt.
DEKKEN!!... DEKKEN!!
Drie voorwerpen hebben zich van de voorste machine losgemaakt en vallen, langzaam verticaal oprichtend, naar beneden. Plotseling drie hevige explosies... geluid van rinkelend glas... gillende mensen... denderende motoren van een vliegtuig dat door een bocht wordt getrokken... knetteren van een vliegtuigmitrailleur, die dood en verderf zaait onder alles wat nog leeft in de ruïne, die de bommen zo-even hebben aangericht.

Drie bommen zijn gevallen, de eerste was een voltreffer op een bus van de 1e Compagnie, waarin een dertigtal soldaten een plaats hadden gevonden....
Het is oorlog, wij zijn soldaten en hebben de vijand ontmoet!
De colonne komt tot stilstand, de brandende autobus verspert de weg. Enkele hebben zich wonder boven wonder vrijwel ongedeerd uit het voertuig in veiligheid kunnen brengen.... maar het vliegtuig had ook een mitrailleur aan boord...!
Venijnig knetterend ontploffen de patronen, welke de soldaten, die in de bus bleven in hun tassen hadden..... elke ontploffing verminkt hun lichamen heviger en wat de explosies verzuimen , nemen de vlammen gretig voor hun rekening.
In de volgwagen, achter de getroffen bus zat een burger chauffeur achter het stuurrad. Hij droeg geen helm, want hij was een burgerchauffeur. Nog geen uur nadat hij zijn bus in beweging had gebracht, was hij door een bomscherf uit het leven weggerukt.
Op de voorgaande auto, een platte laadbak, hadden enige soldaten een plaats gekregen. Eén van hen zat tegen de cabine geleund een sigaret te roken, tot het moment, dat een scherf zijn hoofd wegsloeg. Nog zit hij in dezelfde houding, tegen de cabine geleund, de sigaret nog tussen zijn vingers brandt nog! Het is oorlog."


Henk Kors van het bedrijf "Internationale Autobuslijndiensten Leo Kors" hierover:

"De bussen werden practisch allemaal gedirigeerd naar de Haarlemse Dreef. Daar werden ze opgesteld en gevuld met militairen. 's Middags vertrokken zij richting Leiden. Voorop reed een bus van ons en daarachter twee bussen van de fa. Stormvogels uit IJmuiden. Wat de bestemming van de bussen was weet ik niet en werd ook niet medegedeeld. Bij het wegrestaurant "de Uiver" te Sassenheim heeft men gestopt. Later is de gehele colonne bij Sikkens de autosnelweg opgegaan. Toen ze deze ongeveer 500 meter hadden gevolgd werd de colonne gebombardeerd. Uiteraard de eerste bus kreeg een voltreffer met alle gevolgen van dien. De direct ter plaatse gesneuvelde militairen, alsmede de burgerchauffeur werden naast de weg in een bomkrater begraven. Als ik me goed herinner, waren dat ca. 20 militairen en de chauffeur. Andere bussen uit de colonne waren ook (zwaar) beschadigd. De gewonden werden overgebracht naar ziekenhuizen in de omgeving en diegenen die naderhand stierven werden begraven in Oegstgeest."

Uit het boekje Oegstgeest in WO II;

"Tussen Sassenheim en Oegstgeest, ter hoogte van de Postbrug, merkt een Duits vliegtuig de colonnes op. Een beschieting volgt en de manschappen zoeken dekking onder de trekkers, onder het viaduct, of vluchten het open weiland in. Er is geen luchtafweergeschut; tevergeefs tracht een aantal militairen met een lichte mitrailleur en het persoonlijk wapen zich te verweren. Paarden van de Bereden Artillerie slaan op hol. Een paard wordt dodelijk getroffen. Een wachtmeester begeeft zich naar de in paniek geraakte paarden; hij wordt overreden en vindt de dood.

Het Duitse toestel is ter hoogte van Endegeest gedraaid en komt opnieuw op de colonne af. Drie bommen worden uitgeworpen en één van de passerende autobussen met militairen van het 1e Bataljon van het 9e Regiment Infanterie wordt zwaar getroffen en vliegt in brand. De paniek is niet te beschrijven. Er zijn 24 doden en 30 gewonden te betreuren. De slachtoffers worden naar Leiden gebracht door het transportbedrijf Van der Luyt. Chauffeur Gerard Blijleven zal dit transport nimmer uit zijn geheugen kunnen wissen. De colonne van vaandrig Paul van Elsen zet de rit niet voort. De mannen worden noch van eten, noch van drinken voorzien, en overnachten langs de weg. Verbijsterde Oegstgeestenaren nemen later kennis van de ramp, die zich voltrok bij de Postbrug, dicht bij de tweede tramhalte voorbij het Groene Kerkje, op de grens Oegstgeest/Sassenheim. Het uitgebrande skelet van de bus blijft achter als een stille getuige. De aanblik ervan brengt de Oegstgeestenaren, die de zaak in ogenschouw nemen, in een deplorabele stemming."



De bij het bus-bombardement omgekomen militairen werden met de burger chauffeur in een bomtrechter in een weiland bij de Postbrug begraven. De gewonden werden naar Leiden vervoerd. Na aankomst bij het Oegstgeesterkanaal nam het bataljon een verdedigende opstelling in op de noordoever ter weerszijden van de autoweg.

De soldaten van 1-I-9R.I., die op 10 mei omkwamen bij een Duits bombardement op de bus waarin zij zaten werden, met de burger chauffeur, begraven bij de Postbrug in een van de bomtrechters die het bombardement veroorzaakte.
In de jaren '70 zijn de gesneuvelden, de burgerchauffeur en het monument verplaatst naar de ere begraafplaats op de Grebbeberg.

De soldaten die bij het bombardement op de bus omkwamen en gezamenlijk in een bomtrechter begraven werden waren in alfabetisch volgorde:


Brink J.J. van den (Jan Johannes)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 7 juni 1920 te Nes, Ameland
Woonplaats : Nes, Ameland
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest.
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, Nr Ver. gr

Dalen, J. van (Jan)
Rang : Dienstplichtig Korporaal
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 24 juli 1917 te Bolsward
Woonplaats : Bolsward
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest.
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. rij 10, Nr Ver.gr.

Eisinga, F (Floris)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 25 maart 1920 te 't Zand
Woonplaats : 't Zand
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest.
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, Nr Ver. gr

Melgert, Fr. W.
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 28 maart 1920 te Emmen
Woonplaats : Emmen
Overleden : 10 mei 1940 nabij de Postbrug, Oegstgeest
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10 Nr ver.gr

Mulder, D. (Douwe)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 13 december 1920 te Wonseradeel
Woonplaats : Voorburg
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug, Oegstgeest
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10 Nr Ver. gr

Poelman, J. (Jakob)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 15 januari 1920 te Papenburg Dld
Woonplaats : Onstwedde
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug, Oegstgeest
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, nr Ver.gr

Reinders, J. (Jans)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 9 juni 1920 te Zweelo
Woonplaats : te Zweelo
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 10 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, Nr Ver.gr

Setz, J.C. ( Johannes Christiaans)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 25 juni 1920 te Emmen
Woonplaats : Emmen
Overleden : 10 mei 1940.
Omstandigheden : Als inzittende van een bus bij de Postbrug nabij Oegstgeest overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 10 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10 Nr Ver. gr

Slomp, D. (Derk)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 27 januari 1920 te Emmen
Woonplaats : Emmen
Overleden : 10 mei 1940
Omstandigheden : Als inzittende van een bus bij de Postbrug nabij Oegstgeest overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 11 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, Nr Ver.gr

Wijsbeek, A. (Aaldrik)
Rang : Dienstplichtig Soldaat
Eenheid : 1-I-9RI
Geboren : 26 september 1920 te Oude Pekela
Woonplaats : Oude Pekela
Overleden : 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest
Omstandigheden : Als inzittende van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig
Begraven : 1e graf Postbrug 10 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg te Rhenen, maart 1973. Rij 10, nr Ver.gr

Kors,W.
Burgerchauffeur
Geboren: 10 juni 1896 te
Woonplaats:
Overleden: 10 mei 1940 bij de Postbrug nabij Oegstgeest.
Omstandigheden: Als chauffeur van een bus overleden bij een bombardement door een Duits vliegtuig.
Begraven: 1e graf Postbrug 10 mei 1940
2e graf Militair ereveld Grebbeberg Rhenen, maart 1973. Rij 10, nr Ver.gr

In zijn boek Doodenwacht bij onze gevallenen, uitgegeven door N.V. Gebr. Zomer & Keuning's Uitgevermij. te Wageningen (mei 1945) schrijft G.H. Hoek (op blz. 164) daar het volgende over:

"Een van de merkwaardigste oorlogsbegraafplaatsen treft men aan op het grondgebied van de gemeente Sassenheim, vlak bij den grooten weg van Leiden naar Amsterdam. Dicht bij het viaduct, dat een aftakking geeft naar Sassenheim zelf, bij de Postbrug, vindt men in een weiland, in de nabijheid van een hoeve, een kleine begraafplaats.
Het is een ronde plek in het vlakke land, aanvankelijk slechts aangeduid door wat ruwhouten kruisen, nu behoorlijk omrasterd en van natuursteenen herkenningsteekenen voorzien.
Hier werd in de oorlogsdagen een autobus met manschappen, die over den breeden verkeersweg reed, van de lucht uit getroffen.
Alle manschappen, behoorende tot 1 en 9 R.I.?), zijn bij dezen aanval op 1 na gedood.
Zij zijn in een bomtrechter naast de weg begraven en de laatste rustplaats van deze 11 mannen zal voor den opmerkzamen voorbijganger in deze streek altijd een herinnering blijven aan den strijd om de verkeerswegen."

.

Op eigen kosten en in overleg met de nabestaanden vervaardigde eigenaar en veehouder J. Bouwmeester op de plek waar eerst de gesneuvelden begraven lagen, een bomtrechter, een passend gedenkteken voor de gesneuvelden.
In maart 1973 werd het graf met het gedenkteken overgeplaatst naar De Grebbeberg.


Tweede Wereldoorlogslachtoffer


Heeft u aanvullingen, correcties of vragen met betrekking tot Derk Slomp?
De auteur van deze publicatie hoort het graag van u!


Tijdbalk Derk Slomp

  Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor browsers met Javascript ondersteuning.
Klik op de namen voor meer informatie. Gebruikte symbolen: grootouders grootouders   ouders ouders   broers-zussen broers/zussen   kinderen kinderen

Afbeelding(en) Derk Slomp

Voorouders (en nakomelingen) van Derk Slomp

Lambert Slomp
1840-1917
Derk Slomp
1874-1962
Derk Slomp

Derk Slomp
1920-1940

Derk Slomp


    Toon totale kwartierstaat

    Via Snelzoeken kunt u zoeken op naam, voornaam gevolgd door een achternaam. U typt enkele letters in (minimaal 3) en direct verschijnt er een lijst met persoonsnamen binnen deze publicatie. Hoe meer letters u intypt hoe specifieker de resultaten. Klik op een persoonsnaam om naar de pagina van die persoon te gaan.

    • Of u kleine letters of hoofdletters intypt maak niet uit.
    • Wanneer u niet zeker bent over de voornaam of exacte schrijfwijze dan kunt u een sterretje (*) gebruiken. Voorbeeld: "*ornelis de b*r" vindt zowel "cornelis de boer" als "kornelis de buur".
    • Het is niet mogelijk om tekens anders dan het alfabet in te voeren (dus ook geen diacritische tekens als ö en é).



    Visualiseer een andere verwantschap

    Bronnen

    1. BS Emmen
    2. Militaire Begraafplaats Grebbeberg

    Aanknopingspunten in andere publicaties

    Deze persoon komt ook voor in de publicatie:

    Over de familienaam Slomp

    • Bekijk de informatie die Genealogie Online heeft over de familienaam Slomp.
    • Bekijk de informatie die Open Archieven heeft over Slomp.
    • Bekijk in het Wie (onder)zoekt wie? register wie de familienaam Slomp (onder)zoekt.

    De publicatie Stamboom Hobers is opgesteld door .neem contact op
    Wilt u bij het overnemen van gegevens uit deze stamboom alstublieft een verwijzing naar de herkomst opnemen:
    W. Hobers, "Stamboom Hobers", database, Genealogie Online (https://www.genealogieonline.nl/stamboom-hobers/I2419.php : benaderd 14 mei 2024), "Derk Slomp (1920-1940)".