Oorzaak: vliegramp
Il est marié avec Jansje - Janny Dieperink.
Ils se sont mariés le 17 janvier 1945 à Landsmeer , il avait 29 ans.
Enfant(s):
Doorliep de lagere school, alsmede het 7de en 8ste leerjaar (voortgezet lager onderwijs). Hierna de M.U.L.O. (4-jarige cursus) met als eindresultaat het diploma A-staatsexamen, d.d. 26 Juli 1933.
Studie voortgezet op het Amsterdamsch Radio Instituut gevestigd Westeinde 12, Amsterdam om het certificaat als “radio-telegrafist aan boord van burgelijke luchtvaartuigen” te behalen. Dit certificaat werd verworven d.d. 17 December 1936.
Verder behaalde hij gedurende die tijd het diploma M.U.L.O.-B (aanvullingsexamen) d.d. 16 Juli 1934 en het diploma Radio Technicus (uitgereikt door “Nederlandsche Vereeniging voor Radiotelegrafie”) d.d. 31 October 1935.
Daarna de dienstplicht; om studieredenen was de datum van opkomst van 16/25 Juni 1935 uitgesteld tot 5 October 1936.
Verzocht overplaatsing van het 18de Regiment Infanterie IIde ploeg, Amersfoort naar de luchtvaartradioafdeeling van Land- of Zeemacht per 5 oktober 1936.
Het vervullen van de dienstplicht verliep als volgt: gedurende het eerste kwartaal werd hij ingedeeld als radio-telegrafist bij de radio-afdeling; het tweede kwartaal werd hij ingedeeld bij de opleiding tot onderofficier, waarna op 5 Mei 1937 aanstelling tot korporaal en op 5 Juni daaraanvolgend aanstelling tot sergeant volgde; van het derde tevens laatste kwartaal heeft hij nog twee maanden als sergeant (voor instructie) bij de 2de compagnie gediend, waarna hij voor de laatste twee maanden wederom bij de radioafdeling (3de compagnie) ingedeeld werd. In deze functie kwam hij, in aanmerking voor het verrichten van dienstvluchten als radio-telegrafist, gedurende welke tijd hij tien vlieguren behaald heeft.
Na beëindiging van zijn diensttijd, te weten 3 oktober 1937, kwam hij op 5 oktober van dat jaar bij de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij in opleiding tot boordtelegrafist. Aanstelling als zodanig volgde met ingang van 1 augustus 1938. Daarna volgde de mobilisatie.
348 vlieguren als 2de telegrafist
277,5 vlieguren als zelfstandig telegrafist.
Aangesteld bij KLM op 1-11-1937 volontair, per 1-8-1938 als boordtelegrafist 4e klasse; 1-1-1942 telegrafist 3e klasse, 1-1-1946: 2e klasse; 1-7-1949 1e klasse. 3-4-1956 interne opleiding Navro, per 1-11-1959 gediplomeerd Navro.
Reizen voorafgaand aan het ongeluk in 1961: periode 25/2 - 30/5 1961: 25/2 t/m 5/3 AMS-CUR-AMS met L-1049 (Lockheed); 9/3 en 10/3 DC-8 cursus, flight safety + medische aspecten; 13/3 t/m 19/3 jaarlijks verlof; 20/3 t/m 23/3 DC-8 cursus; 29/3 AMS-CUR als extra crew met L-1049; 2/4-3/4 als Navro CUR-CCS-BMD-LIS met DC-8 (Caracas, Bermuda, Lissabon); 5/4 vanaf LIS-ZRH-FRA-AMS (Zurich, Frankfurt) mety DC-8; 17/4 t/m 26/4 AMS-CUR-AMS met DC-8; 6/5 t/m 15/5 AMS-CUR-AMS met DC-8; 27/5/1961 AMS-LIS......
Totaal aantal vlieguren 15.992 en 55 minuten. Vliegurenpenning (brons) 7-10-1955. Opgegeven door plv. chef korps telegrafisten J.M.C. Kiepe.
Medische keuring: lengte 188m en 87 kg
Gerbrand - Ger van Vuure | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1945 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jansje - Janny Dieperink |
Les données affichées n'ont aucune source.